19 Aralık 2014 Cuma

Kaçamak mı? O da Ne?

Bu bir motivasyon yazısıdır. Bu ara feci ihtiyacım olan türünden hem de.
Her şey 1 hafta önce tartıldığımda, Kasım ayı boyunca 2 kg verdiğimi görmekle başladı. 3-4 kg beklentisinde olan bana haliyle feci kapak olmuş oldu. (Gram gram kilo veren arkadaşlarımdan şımarıklığımdan dolayı özür dilerim!)

Tamam, bir yerde kilo vermemin duracağını biliyordum. Hatta kendimi buna hazırlamıştım da. Ne oldu da bu kadar demoralize oldum?

İçses: Daha büyük rakamlardan sonra duraklamayı BEKLEDİĞİM için olabilir mi acaba? 

Lafı çok uzatmayayım, dünyanın en sonuç odaklı insanı olarak, ertesi günden itibaren spor hocam ve kendi bilgilerim ışığında vücudumu "1-2" gün şaşırtma kararı aldım.

Kendi içimde aldığım kararlar;

  • Normalde yediğim besinlerden farklı şeyler tüketecektim. 
  • Yemek ve spor saatlerinde oynamalar yapacaktım. Spor programıma ağırlık çalışmasını da ekleme vakti gelmişti.
Tam bu aşama yazının oluşturulma nedenine götürüyor bizi. 1-2 gün diye belirlediğim süreden tam olarak 1 haftadır ÇI-KA-MI-YO-RUM! Araya doğum günümün girmesi ve günübirlik İstanbul dışı seyahatim de buna etken olmuş olabilir pek tabii :) Lakin artık durum özel günleri geçip, şımarıklığa dönüşünce kendime gelmem gerektiğini dün akşam midem beni rahatsız edince(!) idrak ettim.

Öncelikle insanın sağlıklı yaşam sürecinde belli zamanlarda kendini kısıtlamaması gerektiğine inandığımı belirtmek isterim. Kendi adıma konuşmam gerekirse, azılı bir tatlı canavarı olduğum için haftada 1 gün kendime izin verip, istediğim tatlıyı ya da başka yiyecekleri afiyetle yiyorum. Bunu yapmadığım zaman vücudumun çektiği yoksunluktan ötürü her şeye saldırıp hunharca yemeye başlıyorum. Bu noktada vücudumuzu tanımanın ne kadar önemli olduğunu görüyoruz :) Şekeri ya da diğer zararlı şeyleri tamamen bırakabiliyorsak ne ala, lakin ömür boyu bu güzelliklerden uzak kalmak istediğimden emin değilim ben.

Konuya geri dönecek olursam, 1  haftalık vücuda ve mideye çektirdiğim işkenceden sonra; bir süreliğine "kaçamak" yapmama kararı aldım. Kafamda bitirdiğime inandığım için herhangi bir fire vermeyeceğimi düşünüyorum 

He bi de, bugün evde bulduğum koca bir kutu Toblerone Snow Top sevdaya dahil değilmiş :(

Sevgilerimle...

11 yorum:

  1. Yeni Gelin Yeni Hayat19 Aralık 2014 13:27

    Ah canım seni anlarsa bir ben anlar :)
    benim de geçtiğimiz hafta sonu doğum günümdü, masum ince bir dilim pastanın bana bu kadar etki edeceğini hiç düşünmemiştim :/ yoksa yermiydim. sadece duraklama olsa iyi, üstüne 1 kilo eklenince pişmanlıklar yakamı bırakmıyor :/
    neyse gidecek bu kilolar :)

    YanıtlaSil
  2. A-aa olur mu canım 1 ince dilim pasta etki etmez öyle. Ertesi gün dengelediğin takdirde normalde hiiçbir şeycik olmaz. Ben dengelemediğim için dertliyim zaten yoksa takılmam :)
    Heppsi gidecek, sen yeter ki gerçekten iste fıstık:* Öperim çok...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba blogger dayanışmasından geliyorum :) zamanında diyetisyen kontrolünde 40a yakın kilo vermiş biri olarak takipteyim bloğunu :) benim bloğuma da beklerim pembemakyajcantam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Tebrikler öncelikle, azmini ve başarını alkışlıyorum! Ben de takipteyim, öpüyorum çok :*

    YanıtlaSil
  5. Merhaba :) Bende tiorit hastalığım çıktığından beri bi kilo verme derdindeyim.İstediğin giysiyi giyememe üzüntüsünü,kilolardan dolayı oluşan özgüven eksikliğini,yediğin herşeye dikkat etme kendini sürekli kontrol altında tutmaya çalışma çabalarını gerçekten çok yoğun yaşadım bu yüzden kilo sorunu olan insanları çok iyi anlıyorum şuan.Psikolojik olarak kendime büyük zararlar verdim. Bi aralar azmedip 15 kilo kadar verdim ama o dönemler kendimi o kadar çok sıkmışımki bir daha ne spor yapabildim ne de o kadar etkili bir diyet. Hala fazlalıklarım var ve o eski düzenimi yapabilmeyi umuyorum. Bu işi biraz daha ciddiye alabilmek adına blogumdada paylaştım diyetimi ama nafile :)
    Bu arada sizi takibe aldım banada beklerim :)
    suslusirine.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  6. Ne guzel yaziyorsun yaa, benim yazilarim genelde bilimsel gercekleri sun gec seklinde, hic eglencrli degil, oysa gunluk hayatta eglenceli biriyim ben :)

    YanıtlaSil
  7. healthy eating pino23 Aralık 2014 01:35

    Ne guzel yaziyorsun yaa, benim yazilarim genelde bilimsel gercekleri sun gec seklinde, hic eglenceli degil, oysa gunluk hayatta eglenceli biriyim ben :) diyen kisi benim, register etmeden entera basinca guest oluverdim ama noo benim o :)

    YanıtlaSil
  8. Aa pino :) Teşekkür ederim öncelikle, mesleğim gereği aktif olarak metin yazdığım için belki de... Ben nedense Scottish Fold cinsi şebek suratlı bir tatlışla yaşayan kişiyi eğlenceli olarak hayal ediyorum =D Ayrıca senin postlarını okurken oldukça keyif aldığımı da belirtmek isterim, bilimsel verilerle yazılarını desteklemiş olman oldukça önemli. Özellikle okuyucuların o bilgileri çoğu blogda ve sözüm ona diyetisyenden edinemediklerini düşünürsek... Öperim çok :)

    YanıtlaSil
  9. healthy eating pino23 Aralık 2014 05:01

    yanit yanit ustune :) kedicik su anda asabiyet tohumu, kafadaki koniyi carpa carpa geziyor evde, hakimiyeti ve ciddiyeti sona erdi, gulunce kendisine sinirlenip kaciyor :D ahahha diyetisyenler, kepek ekmekci yagsiz guzeller :D kendilerine neden guvenmiyorum diye bir draftim var, yayinlayinca aforoz edecekler :P daha cok post yaz, bu da benden bir tavsite, ben de izleyiciler acmaya calisayim Xx

    YanıtlaSil
  10. Kahkaha attım resmen sinirlenmesini yerim ben o maymunun =D Az önce mısır gevrekli tarif veren diyetisyen abiyi gördükten sonra aynı fikir benim de kafamda oluşmadı değil ama linç edilmek de istemiyorum ;D Önerin için teşekkürler, takipteyim^^

    YanıtlaSil
  11. Mavimsi Tatlar28 Aralık 2014 12:05

    merhabalar, bloğunuzu blog keşif etkinliğinde gördüm çok beğendim :) bende bekliyorum http://mavimsitatlar.blogspot.com.tr/ Bu arada bloğunuzun adını çok beğendim

    YanıtlaSil